ΗΜΕΡΕΣ ΚΑΤΑΛΗΨΗΣ… H MONAΞΙΑ ΕΝΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

%ce%ba%ce%b1%cf%84%ce%ac%ce%bb%ce%bf%ce%b3%ce%bf%cf%82
Ο/η Διευθυντής/ντρια αφού έχει περάσει ένα Σεπτέμβρη μαύρο, όπου κάνει τον καθαριστή, τον ηλεκτρολόγο, τον κηπουρό, τον κουβαλητή των αναλώσιμων που χρειάζεται το σχολείο για να λειτουργήσει, τον εργάτη βαρέων και ανθυγιεινών για να ετοιμάσει τα θρανία στις αίθουσες, τον φροντιστή (για τους μαθητές που έμειναν μετεξεταστέοι..), τον ψυχολόγο (στις μαμάδες που για πρώτη φορά φέρνουν τα παιδιά τους στο Γυμνάσιο), τη μαμά στα παιδάκια που –δικαιολογημένα-

δυσκολεύονται να προσαρμοστούν στο νέο σχολικό περιβάλλον, το νοσοκόμο για τα παιδάκια που ζαλίζονται ή έχουν πονόκοιλο, τον προγραμματιστή για να μη νοιώσει αδικημένος κανένας συνάδελφος, τον καθηγητή γιατί κάνει και μάθημα, τον επαίτη για να ζητιανεύει- από τους διάφορους φορείς- κάποιες μικροδιευκολύνσεις, για να λειτουργήσει το σχολείο του με στοιχειώδη αξιοπρέπεια(αφού λεφτά δεν υπάρχουν…),τον ισορροπιστή αφού συνεργάζεται με συναδέλφους που πλέον θέλουν 3 και 4 σχολεία για να συμπληρώσουν ωράριο, το νομικό για να ερμηνεύσει τα κάθε λογής έγγραφα, το γραμματέα για να απαντήσει στην πληθώρα των εγγράφων…. .έρχεται ένα ωραίο πρωινό του Οκτώβρη στο σχολείο (αφού έχει κάνει το σταυρό του και όσες προσευχές του έμαθαν η μάννα του και οι καθηγητές του) και βρίσκει την πόρτα του σχολείου του κλειστή…,από μαθητές που πρώτη φορά τους βλέπει..αν τους βλέπει, γιατί κάποια από τα παιδιά μας από νωρίς τα μάθαμε να φορούν κουκούλες.
Αρχικά το βλέμμα του είναι σαν της αγελάδας χαμένο, παρ΄ όλο που μέσα του το περίμενε ότι η κατάληψη θα γίνει. Ύστερα χαμογελάει και έχει τη διάθεση να το παίξει άνετος.. Διώχνει φυσικά τους μαθητές του μήπως γίνει κάποιο ατύχημα..προσπαθώντας να ξεχάσει! ότι κάποια παιδάκια θα είναι μόνα τους στο σπίτι…. Όταν ακούει όμως το πρώτο τρίξιμο θρανίου που σπάει, και που εκλιπαρώντας το έχει αποκτήσει,τότε η καρδιά ραγίζει και ο θυμός καίει τα μάτια…

Πλησιάζει τα κάγκελα, αρπάζεται απ΄ αυτά σαν πίθηκος(οποίος εξευτελισμός!) και αρχίζει να εκλιπαρεί την αόρατη αρχή των μαθητών, γιατί δεν βλέπει κανέναν μαθητή του από τα νεοεκλεγέντα πενταμελή ή το δεκαπενταμελές του σχολείου του.Εκλιπαρεί με πνιχτούς λυγμούς:«να αφήσουν το Γυμνάσιο τουλάχιστον να λειτουργήσει, να αφήσουν ( τον προγραμματισμένο από μέρες ηλεκτρολόγο να μπει με την υποδιευθύντρια να κάνει τη δουλειά του), ν΄ αφήσουν τον/την Διευθυντή/ντρια να πάει να ετοιμάσει τα χαρτιά του γιατί οι προθεσμίες σε κάποιες περιπτώσεις εκπνέουν….,να προστατεύσουν τον εξοπλισμό του σχολείου, να..να…να….».Η απάντηση είναι « όχι» με κούνημα του κεφαλιού και συνοδεία καπνού από το ηλεκτρονικό τσιγάρο του διπλανού κουκουλοφόρου συμμαθητή.
Ξαναπροσπαθεί, ξαναδιευκρινίζει, χαμηλώνει την ένταση της φωνής και εισπράττει την απόλυτη χλεύη. Δεν προλαβαίνει να καταπιεί την ήττα και τον πλησιάζει ο αναστατωμένος γονιός (ευτυχώς είναι η εξαίρεση)για να ακούσει «τα χαριτωμένα» ότι είναι ανίκανος, ότι προστατεύει τους εξωσχολικούς..και του δίνει ένα τελεσίγραφο που εκπνέει σε μια ώρα..ότι «ή ανοίγει το σχολείο ή του κάνει μήνυση! Εκτός ..(εδώ γλυκαίνει η φωνή του)και αν κάνει εκείνος μήνυση στους μαθητές του..»(Η μήνυση τελικά έγινε από τον γονέα).

Το πρόσωπο του Διευθυντή γίνεται ουράνιο τόξο από την πολυχρωμία, σηκώνει τους ώμους..,γιατί αν ανοίξει το στόμα το πιθανότερο είναι να μη μιλήσει ως διευθυντής …, και από την ταραχή του ή λιποθυμάει κι αν έχει άγιο δεν παθαίνει εγκεφαλικό-να θυμηθούμε λίγο τα περυσινά γεγονότα- ή πάει στον ψυχολόγο του ώστε να τον στηρίξει να μεταμορφωθεί σε τίγρη, για να σπάσει τις ακριβές αλυσίδες και τα ακριβά λουκέτα..τα ακριβά παιχνίδια των παιδιών μας, που τα έχουν πάρει με ακριβά χαρτζιλίκια (όσο πιο πολλές οι ενοχές μας τόσο πιο ακριβό το χαρτζιλίκι)..
Για μια δυο μέρες γίνεται αναπαράσταση του Γιοφυριού της Άρτας.. «Ολημερίς το χτίζανε, το βράδυ γκρεμιζόταν»..Την ημέρα το σχολείο ανοίγει  ,το βράδυ κάποιοι γνωστοί άγνωστοι το κλείνουν για να κάνουν τις βεγγέρες τους..και ο Διευθυντής  ξενυχτάει στο αστυνομικό τμήμα,τυλιγμένος με τη μοναξιά του,όταν η πόλη κοιμάται.Και όταν κάποια στιγμή το σχολείο ξανανοίγει επιτέλους, τότε ο Διευθυντής/ντρια προσπαθεί να ξαναγεννηθεί από τις στάχτες του..ξεπερνώντας το μπόι του..και μιλώντας με τη σιωπή του όπου πολλές φορές είναι πιο ηχηρή από τα λόγια!
Αγαπητοί μου φτάνει πια
Με το παραπάνω σε καμιά περίπτωση δεν στρέφομαι κατά των αγώνων των μαθητών. Τούτο δεν μου το επιτρέπει ούτε η θέση μου ούτε η στάση ζωής που έχω επιλέξει.
Όμως στηρίζω έναν αγώνα μ΄εκλεγμένους εκπροσώπους, με αιτήματα που έχουν υπογραφή και δεν γράφονται στο πόδι καθ΄υπαγόρευση 25άρηδων μουσάτων…
Έναν αγώνα που έχει προηγηθεί ο διάλογος, με εκπροσώπους από όλη τη σχολική κοινότητα.
Έναν αγώνα που εξαντλούνται όλα τα μέσα και βέβαια σε καμιά περίπτωση δεν φτάνει στην κατάληψη, ιδιαίτερα σχολείων τα οποία στεγάζουν ανήλικα παιδιά.., καθώς και παιδιά από ασθενείς οικονομικά οικογένειες που το μόνο όπλο για να ξεφύγουν από τη μοίρα τους είναι αυτό το σχολείο που κάποιοι άσκεφτα ή σκόπιμα; το λοιδορούν..
Έναν αγώνα που ο/η Διευθυντής/ντρια θα είναι με τον συνάδελφό του, τον μαθητή του, τους γονείς  δίπλα δίπλα και όχι απέναντι..
Έναν αγώνα με ανοιχτά σχολεία…
Υ.Γ. Τα παραπάνω τα καταθέτω από προσωπική εμπειρία και απηχούν προσωπικές απόψεις).
Κ.Κ

Advertisements

2 thoughts on “ΗΜΕΡΕΣ ΚΑΤΑΛΗΨΗΣ… H MONAΞΙΑ ΕΝΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

  1. Κατερίνα μου συμφωνώ απόλυτα και σχεδόν κατα γράμμα με τις απόψεις σου ,που δεν είναι απόψεις μόνο δικές σου αλλά είναι αυτή η ίδια η πραγματικότητα και δεν προέρχονται μόνο απο την εμπειρία τη δική σου αλλά απο τις εμπειρίες πληθώρας συναδελφων εκπαιδευτικών .Προσωπικά, οπως εσύ υποθέτω ,είμαι …».παθός» αρα είμαι και …»μαθός».Μονο που αυτά όλα πρέπει να βρεθεί κάποιος τρόπος ωστε να γίνουν ευρύτερα γνωστα.Κατα τα άλλα καλή δύναμη και κουράγιο…θυμήθηκα ξέρεις κατι που είπες κάποτε για το υλικό που είμαστε φκειαγμένοι και τον κόσμο που εκπροσωπούμε και αυτό με κάνει αισιόδοξο..
    Θα επανέλθω.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s