Αφοπλιστικές ρήσεις του Ζαμπέτα από το βιβλίο της κόρης του, Κατερίνας«Βαθιά στη θάλασσα θα πέσω»

Του ΓΙΩΡΓΟΥ ΒΙΔΑΛΗ

* «Αυτό που κάνεις, να το κάνεις καλά καμωμένο. Ή να το κάνεις σωστά ή μην το κάνεις καθόλου».

* «Η Ελλάδα έχει πάθει μουσικό μαρασμό… Το τραγούδι κάποτε ένωνε. Τώρα διαλύει. Τραγούδι που περνάει στον κόσμο όλονε, δημιουργεί όλο τον κόσμο φίλους. Τραγούδι που δεν περνάει στον κόσμο, δημιουργεί απομόνωση. Κι όταν λέμε απομόνωση, εννοούμε θάνατο! Αυτά τα τραγούδια τα ξενόφερτα αποξενώνουν τους ανθρώπους. Λείπει η επαφή».

* «Δεν δούλεψα ποτέ μου για το χρήμα. Τη δόξα κυνήγαγα και τη δόξα την έπιασα. Μ’ όλες τις βαθμίδες της ιεραρχίας τις οποίες πρέπει να περάσεις. Κι αυτές οι βαθμίδες στη δουλειά τη δικιά μας, τη μπουζουκοειδή, είναι οι ιεραρχίες πως θα φοιτήσεις χωρίς να πας στο σχολείο. Δηλαδή μουσική-πεζοδρόμιο, μουσική-φύση, μουσική-πουλιά, μουσική-βατράχια. Αυτά σπούδασα εγώ χωρίς να πάω στα σχολειά».

* «Είμαι ψυχασθενής με το μπουζούκι. Οπως αγάπησα το μπουζούκι εγώ, ούτε τη μάνα μου. Ο,τι στενοχώρια έχω κι ό,τι χαρά έχω, θα τη συζητήσω με το μπουζούκι μου. Το μπουζούκι μου είναι η ψυχή μου».

* «Να κάνεις παρέα μ’ ανθρώπους που να ‘χεις να κερδίσεις κάτι απ’ αυτούς. Τη γνώση τους, την πείρα τους, τη σοφία τους…Αν δεν έχεις να πάρεις κάτι, είναι για σένα ζημιογόνο. Καλύτερα μείνε με τον εαυτό σου».

* «Μη μου λέτε εμένα για κόμματα και χρώματα. Πού να βρεις άκρη μέσα στη ζούγκλα… Αυτοί οι οποίοι είναι άξιοι, είναι καταπατημένοι, παραγκωνισμένοι και ξεχασμένοι. Προωθούνται οι γλείφτες! Αυτοί που γλείφουνε οποιαδήποτε κατάσταση κι αν είναι. Ξέρεις να γλείψεις; Είσαι και πρώτος, είσαι και μεγάλος. Δεν ξέρεις να γλείφεις; Τελείωσες… Οσο για τους πολιτικούς, πρόκειται για μεγάλους φωστήρες. Τα λόγια τους μοιάζουν με σαλάμι. Είναι αέρος. Ολοι αυτοί προσπαθούνε να διορθώσουν κάτι που χάλασε και το χαλάνε περισσότερο».

* «Τα όνειρα είναι που κάνουν τους ανθρώπους ευτυχισμένους. Χωρίς οράματα είσαι ο κύριος Τίποτας, κύριος Πουθενάς… Μόνο μ’ αυτά κερδίζεται. Το όνειρο είναι αυτό που λέμε «η ελπίδα». Ετσι και χαθεί η ελπίδα, χάθηκε κι ο άνθρωπος. Τα όνειρα τα πλάθουμε. Πολλές φορές άλλο πλάθεις κι άλλο βγαίνει, αλλά αξίζει να πλάθεις».

* «Μάγκας θα πει φιλότιμο, δερβίσης, καλή καρδιά κι ωραίες εξηγήσεις… Μάγκας είναι αυτός που σέβεται τον εαυτό του και μετά όλα τ’ άλλα, ακόμα και το μυρμήγκι. Είναι αξιοπρεπής, έντιμος και ντόμπρος».
http://www.enet.gr/?i=news.el.article&id=436246

Σχολιάστε

